Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy.
YaBB - Yet another Bulletin Board
09/06/10 - 22:50:10
Uutiset:

Sivu: 1
"Entä, jos veitseen olisikin tarttunut isä?" (Luettu 159 kertaa)
Hannes Ruokokoski
YaBB Administrator

Sukupuoli: male
"Entä, jos veitseen olisikin tarttunut isä?"
03/11/08 - 00:50:03

"ENTÄ JOS VEITSEEN OLISIKIN TARTTUNUT ISÄ?"

Raivostunut äiti uhitteli teräaseella miestään, jolla oli muutaman päivän ikäinen vauva sylissään.

Hieman myöhemmin samainen äiti - lastensuojeluviranomaisen läsnä ollessa - hyökkäsi isän kimppuun häntä lyöden ja potkien.

Lapsen äiti ei selvästikään ole terve eikä tasapainoinen. Eikä voi olla sopiva pienen lapsen huoltajaksi.

Ei siis ihme, että isällä on hätä.

Mutta; millä tavalla tähän hätähuutoon vastasivat maamme sosiaaliviranomaiset? Nämä isojen työpöytiensä takana päsmäävät, itseriittoiset mitättömyydet ja vallanhaluiset mätämunat.

Käsittämätön, pysäyttävä tarina on kokonaisuudessaan luettavissa Stakesin julkaisemassa sosiaali- ja terveysalan aikakauslehti Dialogissa.

Käy lukemassa isän kertomus, jotta tiedät, miksi lapset maassamme voivat niin sydäntä särkevän, sietämättömän huonosti.

Ohessa joitakin otteita nuoren isän kirjeestä:

Lastensuojelu syrjii isiä

"Meidän perheestämme tuli lastensuojelun asiakas omasta pyynnöstäni lapsemme ollessa neljän päivän ikäinen. Äiti uhitteli teräaseella sen verran, että jouduin vauva sylissäni vetäytymään asunnostamme..."  

"...sosiaalipäivystyksestä tultiin käymään samana iltana. Äiti huusi raivostuneena, että mitä nämä puuttuvat toisten asioihin? Samanlaisia huutokohtauksia äiti sai seuraavana päivänä, kun paikalla kävi lastensuojeluviranomaisia, joista toinen oli johtava..."

"Pari viikkoa myöhemmin kävimme kaikki kolme, isä, äiti ja vauva, lastensuojelijoiden työhuoneella keskustelemassa. Siellä äiti tuli kahdesti päälleni lyöden ja kerran potkien."

Kunhan isä poistuu taka-alalle...

"...lastensuojelun käsitys lienee se, että kunhan isä poistuu taka-alalle, jää äidille vähemmän tilaisuuksia riitelyyn ja kaikki on paremmin. Itse taas uskon, että lapsella on oltava tiivis kontakti edes yhteen täysijärkiseen aikuiseen..."

Äiti vain huitaisee

"...mutta kuinka ollakaan, viimesyksyisen kokouksemme papereita tutkiessani huomasin jälkikäteen, että johtava lastensuojelija oli kuitannut äidin väkivaltaiset hyökkäykset sanoin ´äiti huitaisee isää pari kertaa´..."

Entä jos veitseen olisikin tarttunut isä?

"Entäpä jos minä isänä ja miehenä olisin ajanut äidin ja neljän päivän ikäisen lapsen teräaseella ulos asunnosta? Jospa minä olisin raivoillut perheelleni ja lastensuojeluvirkailijoille? Entä jos minä olisin hyökännyt virkailijoiden edessä äidin kimppuun fyysisesti? Olisiko suhtautuminen minuun yhtä suopeaa, kuin nyt äitiin? Tuskin."

"...aktiivisesti en lastensuojelun apua enää pyydä. Olen menettänyt luottamukseni siihen. Räikeimmät tapaukset ilmoitan jälkeenpäin puhelimitse lastensuojeluun, että ne ylös kirjattaisiin..."

EDELLEEN ISÄ

Lähde:
DIALOGI
Julkaistu 24.10.2007, Päivitetty 30.10.2007

Isän asemasta ja oikeudesta oman lapsensa huoltajuuteen käydään netissä vilkasta ja varsin mielenkiintoisaa sekä avartavaa keskustelua. Kannattaa käydä vilkaisemassa.

Ohessa eräs tapauksista:

http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=2482&start=120

Lähde: http://iltasanomiset.blogspot.com/
Siirry sivun alkuun

Näytä profiili WWW   IP on kirjattu
Hannes Ruokokoski
YaBB Administrator

Sukupuoli: male
Re: "Entä, jos veitseen olisikin tarttunut isä?"
Vastaus #1 - 03/11/08 - 00:52:43

City-lehti 28.2.2008

Kunnes toisin todistetaan